#CHALLENGE#

Alla inlägg under maj 2012

Av challenge - 28 maj 2012 17:29

Jag har suttit och funderat på mina relationer, alla relationer. Kompisar, pojkvän, familj. 

Jag har alltid haft ett problem i relationer. Jag blir less. Min familj kan jag inte skjuta ifrån mig.

Men resten..

Jag har funderat mycket över detta. Egentligen så stannar alla mina vänner kvar. De blir bara mindre aktiva i mitt liv. Mina ex.. Ex.. Usch, klangen av ordet är vidrigt.. Mina ex, de stöter jag undan så hårt att jag slipper ha någonting mer med dem att göra.

Jag har alltid ansett att det är "de" (oavsätt relation) som det är nått jobbigt eller konstigt med.

Men ju mer jag funderar ju mer inser jag..

Problemet är kanske att det inte går att tämja mig.

Vissa kvinnor kanske inte går att tämja..

De kanske måste få springa fritt tills de hittar någon som är lika vild att springa med.


Jag trodde jag hade hittat min förut. 

Det hände saker hela tiden, intensivt, spännande...

Det fungerade inte. För han var för.. Mycket han..

Men han jag har nu.. 

Är han lika vild i sinnet som mig? 

Jag börjar tro det.

Eller är det en illusion av en relation på distans?

Någonting nytt för mig?

Eller är det så att vi passar?

Matchar?

Eller vill jag det bara för mycket?

I magen känns allt rätt.

I från början var jag väldigt osäker..

Om någon slängde frågan på mig: Tycker du om han? Blir det ni?

Då blev jag nästintill mållös. 

Jag visste inte..

Han var ju så.. Han..

Men, nu har jag insett.. Det han är.. Just han.

Är det jag uppskattar med honom.

Impulsivt och roligt.


För när man börjar tänka på det..

Är inte jag.. Jag? Som ingen annan..

Udda, konstig och fruktansvärt distanshållande.

Jag vet, jag vet att folk stör sig på att jag aldrig hör av mig.

Jag vet.. Men, jag är sån. Jag kan bli tvär intensiv, sen tynar det ut.

Det är ingenting som har hänt.. Jag har alltid varit så.

Jag blir tvär less och lägger ned.


Jag är jag.. Det är bara så. Och den som ens försöker ändra på mig. 

Den blir totalt överkörd..


Jag har hittat han jag kan springa med.

Som har samma vilja, lust och intensivitet som mig..

Men, han gör mig lugn som ingen annan någonsin har gjort.


Plus att han älskar min hund lika mycket som jag gör.. Det gör det hela mycket enklare ;) 

 

Av challenge - 7 maj 2012 21:32

     



Det utvecklas.. Har två till scalarer nu, en gul (pytteliten) och en gul/svart/vit :)

Har även införskaffat två fjärilsciklider, var skeptisk eftersom jag haft dem förut och de har väldigt lätt att dö. Meeeen, peppar peppar.. Har haft de i två veckor nu ungefär.. De har redan lekt en gång som man ser på bilden ovan. 

Har ingen bild på mina nyaste fiskar, köpte tre pansarmalar i helgen.. Ska lägga in de bilderna sen.. Någon gång.. Då jag ids.


Är ganska jävla osocial av mig just nu. 

Har ingen behov av att umgås med folk eller ens prata med människor. 

Är dö less och duktigt överarbetad.. 

Jag är väl medveten om att folk blir irriterade på mig.. Men.. Jag orkar inte..


Presentation


Simpelt,
känslofyllt,
humoristiskt,
sorgligt,
allmänt jävla bra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards