#CHALLENGE#

Alla inlägg under februari 2012

Av challenge - 27 februari 2012 21:13

Jag tycker det bara är ironiskt.

Ödet.

Ja, du var dömd redan sen du föddes att dö av cancer.

Japp..

Det är ditt öde.

Ursäkta?

Om nu gud var en sån god sagofigur.

Borde det faktiskt inte finnas såna sjukdomar, eller krig för den delen.

Orättvisa och sån skit borde inte heller finnas.

Så, jag har mer bevis om att han inte finns.

Är bra att se på det gågna året för min del.

Ett rent helvete.

Eller är det mitt öde som har styrt all skit dit?


Ärligt talat är jag så less nu, så jag kommer antagligen inte svara i telefon den här veckan.

Jag ids inte prata med människor..

Jag vill vaara ifred. Göra mitt..

Och hålla mig i min håla till lägenhet.

En ensamvarg.. Något sånt..


Fucking jävla ödet.

Och han den där gud, han är sadist den jäveln..


Bitter fitta idag då..

Av challenge - 22 februari 2012 21:56

Jag måste bara skriva några rader om serien "Livet blir bättre"..

Jag vet att jag borde gå och sova.. Men.. Nej..


Serien, den är så grymt bra.

Så grymt naken och öppen.

Den berör mig för varje avsnitt oavsätt vad det handlar om.

Och någonting jag verkligen älskar är talen i slutet av programen.

Det är sånt som ska synas mer i tv och media tycker jag.

Starka människor som visar ungdomar och för den delen även vuxna och barn,

att man KAN få det bättre.

Starka människor, förebilder för många. Som visar upp sin sårbarhet och pratar öppet om problemen de handskas och har handskats med. Jag tycker det är så jävla bra av dem!

Jag blir verkligen glad samtidigt som jag blir så rörd.


Ärlighet är någonting som media har tappat,

det är skvallertidningar, gissningar om vad som har hänt människor.

Nyhets tidningar idag skriver mer om skvaller än om relevanta saker.

Vore det inte bättre istället då att kanske någon gång i alla fall göra repotage om såna här saker?

Det är trots allt så underbart att under ytan av kändisskap så är de också människor.

Precis som du och jag.

Alla bär vi på våra ryggsäckar med bakgrund.

Men, jag tror att det skulle hjälpa om sånt här togs mer upp till ytan.

Oavsätt om det hjälper två personer eller 100 så är det en vinst tycker jag..


May you grow up to be righteous,
May you grow up to be true,
May you always know the truth
And see the lights surrounding you.
May you always be courageous,
Stand upright and be strong..


Av challenge - 15 februari 2012 17:41

You know who you are
High fivin,

talkin shit,

but you're going home alone aren't you?


Ja, vad ska man säga..

Uppgiven är vad jag känner mig. Har ingen lust med någonting.

Här om dagen då jag satt och fiddilerade för mig själv kom jag på en sak..

Det var någon poetisk människa som en gång sa till mig,

att fingeravtrycken som vi lämnar på de människor vi har berört försvinner aldrig..

Gäller det alla? Eller var det bara poetiskt bullshit?

Han citerade även Ghandi,

att vad man än gör i livet så är det meningslöst,

men det är väldigt viktigt att man gör det..


Viktigt att man gör det?

Verkligen?

Saker och ting ter sig inte viktiga när resten av världen fortsätter snurra i ultraterapid runt omkring en.

Vad gör det för skillnad vad jag gör?

Vad jag säger?

Och vad jag står för?


Ärligt talat..

Jag tror att meningen i sig har mycket innebörd.

Jag tror på att handling är lika viktigt som att leva.

Handlar man inte,

utan lever det gråa livet då man står vid sidan jämnt och tittar på.

Så blir man en "ingenting". Man tappar tron på varför just jag ska stå kvar här.

För mig är det väldigt viktigt att visa vad jag står för.

Även om det kan verka för andra som en liten skitsak.

För står jag inte för det jag tycker och tänker så anser jag att jag inte gjort det jag kunnat för att förändra nått som jag inte gillar.

Men hur förändrar man saker som redan har hänt?

Varför var det viktigt att han, just han försvann?


Det går inte.. 

Lista ut den Ghandi..

Av challenge - 7 februari 2012 15:28

Jaha, ska vi dra en all in idag då.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14332903.ab



Jag blir irriterad när jag läser sånt här.

Det är många som jag känner som redan är sjukpensionär INNAN de fyller 65. Men nej, då ska vi höja pensionsåldern till 75 i stället så man får gå direkt från arbetet till sjukhemmet. Visst låter det humant och bra?

Olika personer säger: Ja, men vi lever längre nu än förut.

Ja, det kanske vi gör.

I en sjukhus säng. 

Hemma, med hemtjänst i kö för att få komma in på sjukhem.

Sen om man kollar på skillnaden mellan olika yrkeskategorier. Det jag jobbar med som exempel.. Hur många städerskor finns det i 65 års åldern som inte har problem med ex: axlar, händer, armar, rygg, nacke? Jag kan säga att de flesta har problem med nått. Jag vet flera som är sjukpensionerad redan. Ska man då tvinga dem att jobba i 10 år till? Nä men vad fan öppna ögonen.. Låt i såna fall slipsnissarna sitta och ruttna i sin stol tills de är 75.. Det är kanske inte så jävla roligt det heller, eftersom även de får problem med armar, axlar, nacke och rygg. Nej, usch och fy fan för alliansen.. 

Meningen med pension för mig är att man ska få flera år innan man måste ta och börja stämpla ut från det riktiga livet. En paus innan livet ska gå vidare till ålderdom och elände. 

Men här ser vi uppenbarligen inte till arbetarnas bästa.

Av challenge - 1 februari 2012 21:00


Den här låten härjar i mitt liv just nu..

Den är underbar..


Jag har blivit förgiftad.. 

Oja..

Av det där konstiga giftet.. hmm..

Presentation


Simpelt,
känslofyllt,
humoristiskt,
sorgligt,
allmänt jävla bra

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards